mandag den 23. november 2015

Inspiration: Strik


Det har været et rigtig godt hækle og strikke efterår. Det er blevet til næsten 2 par strømper, 3 pandebånd og en hue. Derudover har jeg som tidligere skrevet hæklet et stort gulvtæppe, der nu pynter så fint i soveværelset. Siden jeg skrev indlægget om gulvtæppet fandt min mor 2 nøgler mere, så nu er det vokset betydeligt, selvom der kun er tilføjet 3 omgange, men over 1 nøgle garn.




Jeg havde købt en hue-kit, med garn og en kvast. Den oprindelige opskrift ville give en hue lige som denne her. Men jeg bestemt mig for at jeg måtte prøve noget jeg ikke havde prøvet før, og dermed begav jeg mig ud i det med at lære at strikke snoninger. Det var godt jeg forsøgte på det, for jeg er rigtig godt tilfreds med resultatet, og kvasten gør bestemt ikke noget dårligt ved huen.


Derudover har jeg strikket dette fine pandebånd, jeg synes dog det er lidt lille i størrelsen. Men det kan også være fordi det var første gang jeg skulle strikke med flere farver samtidig. Måske giver jeg det endnu et forsøg, men en pind større, måske det vil passe så... Opskriften kan findes her.

Da jeg ikke havde held med at få det ovenfor til at passe forsøgte jeg mig med det trefarvede pandebånd, det er noget tykkere da, den blå farve strikkes så de kan nå sammen på bagsiden

Opskrifterne på huen med snoningerne og bandebåndet med de små firkanter er fra bogen " Strik ... huer, vanter, strømper, pandebånd."



Sidste efterår strikkede jeg et par pandebånd efter et fiskebensmønster - et i grå og et i sort. Mens jeg ledte efter opskrifterne på dette års pandebånd faldt jeg over flere ting strikket i fiskebensmønster, måske jeg skal forsøge mig med dem - når mine pandebånd og hue er slidt på :)


Strikker eller hækler du også? Hvis ja, er det også sådan nogle småting, eller har du begivet dig ud i nogle større projekter?

// Ann

0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.