fredag den 10. oktober 2014

DIY: Strikket pandebånd


Jeg kan godt lige at strikke og så er det er afslappende. Det er også meget praktisk, at jeg kan gøre dét og samtidig følge ret godt med i en film eller hvad der nu lige er i TV. Jeg læste faktisk den anden dag, at det at strikke, er lige så afstressende som fx at dyrke yoga.


Jeg har mest bare strikket ret og vrang, en enkelt gang noget perlestrik og et par vanter i et eller andet mønster, hvor jeg fik hjælp af min mor. For noget tid siden faldt jeg over herringbone strikketeknikken, og jeg synes den er ret fin. Jeg ved ikke lige, hvad den hedder på dansk, men med videoen neden for er den ret nemt, at gå til.

Her er en fin instruktionsvideo, hvor teknikken bliver vist. Jeg strikkede det i to dele, pandebåndet skulle derfor syes sammen i begge sider. Hvis man har en rundpind i den rette størrelse, kan man bare strikke frem og tilbage, og så er der kun en syning ét sted. Hvis jeg skulle strikke den på en rundpind, skal jeg nok nøjes med lidt færre masker. Men det kommer jo også an på, hvor stort et hoved man har.




Jeg slog 54 masker op på str 8 pinde. Garnet jeg brugte var noget lækkert uldgarn jeg havde liggende. Garnet var godt nok til str 9 pinde, og den størrelse pind havde jeg ikke. Men jeg synes, at det blev et fint tæt resultat. Ellers fulgte jeg bare teknikken på videoen, og strikkede til jeg syntes at pandebåndet var bredt nok, det blev til i alt 9 pinde og herefter lukkede jeg af.





Derefter skulle det bare gentages den anden del af pandebåndet.







Da begge stykker var færdige, syede jeg dem sammen i kanten, så det passede med mønsteret. 





Så kan vinteren bare komme an..
// Ann

0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.