onsdag den 21. januar 2015

Opskrift: Lækre sprøde vafler


Jeg kan huske at mine forældre, mens min bror og jeg var små, engang i mellem lavede en kæmpe portion vaffel dej og vi sad i stuen og bagte de lækreste og sprødeste vafler.Til jul havde jeg ønsket mig et vaffeljern og var så heldig at få et, hvilket så betød, den store jagt på de lækreste vaffelopskrifter.



Det endte med at jeg vendte tilbage til en opskrift vi brugte som små, efter at have prøvet flere opskrifter der gav bløde vafler. 
Opskriften giver en ret stor portion.
  •  4,25 dl vand
  • 3,25 dl mælk (vi brugte kokos/rismælk)
  • 450 g mel
  • 1 tsk. salt
  • 3,5 tsk. bagepulver
  • 200 g smeltet margarine

Bland alle ingredienserne sammen og pisk grunddigt. Jeg lod min dej stå og hvile lidt tid, til vi var klar til at bage vaflerne.

Til vaflerne kan man jo bruge alt muligt forskelligt marmelade, i fryseren havde vi både brombærmarmelade og æblesmør fra efteråret, og det var virkelig lækkert på vaflerne.




I vores forsøg på at finde lækre sprøde vafler, prøvede vi også kræfter med bananvafler, og de var noget så lækre, men desværre ikke sprøde. Men når det så er sagt, kunne jeg sagtens finde på at lave den opskrift igen en anden gang, de smagte virkelig godt og hvis man ikke forventer de sprøde vafler, så gør det altså ikke noget.
Til bananvaflerne skal du bruge

  • 2 meget modne bananer
  • 2 æg
  • 1 dl hvedemel
  • lidt salt 
  • 2 spsk. smør

Jeg synes det er nemmest at bruge stagblenderen og blend alle ingredienserne sammen til en jævn dej.

Hvilken opskrift skal du prøve?
/Ann

0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.