mandag den 8. februar 2016

DIY: Etui til strikkepinde


Som nogle af jer måske husker lavede jeg sidste vinter et etui til mine hæklenåle. Jeg har længe gået med tanken om at lave endnu et etui til mine almindelige strikkepinde og et til mine rundpinde.
Derudover vil jeg gerne lave et par etuier til et ekstra sæt bestik jeg har, lige nu ligger det bare og er roddet sammen i en pose, men med det par etuier har jeg altid styr på det. Jeg håber at komme igang med det når jeg holder ferie om et par uger..



Tilbage til etuierne til mine strikkepinde. De er lavet efter samme princip som etuiet til hæklenålene, dog med lidt forbedringer.


Jeg har lavet plads til strømpepindene i samme etui sammen med de almindelige strikkepinde, ved at lægge et stykke brunt stof ind imellem det sorte inden jeg syede det i siderne. Man kan selv bestemme om stoffet skal gå helt til bunden, jeg har dog kun brunt stof ca. 1 cm bagved den sorte kant. 


Derudover er det bagerste stykke stof blevet noget længere end de længste strikkepinde, sådan at kanten kan foldes ned, og holde strikkepindende på plads i etuiet, og ikke som mit etui til hæklenålene hvor der engang i mellem ligger en løs hæklenål i tasken eller posen. En god forbedring.


Så er det bare at rulle dem sammen, og så er der godt styr på dem. Jeg syede lommerne ca. 2,5 brede, nogle enkelte 3 cm brede, så de passede bedre til de tykkeste strikkepinde.


Etuiet til rundpindene er efter samme princip, her er lommerne 2 striber mønster brede, men her kan man igen gøre som man vil, og hvad der passer til ens egne strikkepinde. 




Så er der styr på dem og et nyt strikkeprojekt kan begynde..
// Ann

0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.