mandag den 23. marts 2015

Inspiration: Madplan

For at få madbudgettet til at holde lidt længere, og dermed også få lidt mere spændende og varieret mad, laver vi også madplan herhjemme. Lea fortalte om sin madplan for ikke så længe siden, (læs mere her), og i dag vil jeg give nogle links til nogle af de blogs, jeg altid vender tilbage til, når der skal planlægges den næste uges madplan eller jeg bare er på jagt efter en lækker opskrift.




Vanløse blues
Her finder jeg ofte inspiration i den ugentlige madplan, der oftest udkommer sidst på ugen. Udover opskrifterne er der også er en samlet indkøbsliste, hvis man vil bruge hele madplanen. Madplanerne indeholder retter med mange grøntsager og der er tit en dag eller nogle gange en hel uge med vegetar retter.
Hvis du følger hende på Instagram kan du også smug kigge med i tilblivelsen af hendes nye kogebog. Det ser ret lækkert ud!

Valdemarsro
Valdemarsro er en af mine yndlingsblogs, hvor der blogges om både opskrifter, rejser, bøger og meget andet. 
Nogle mennesker tyer til google når de skal finde en lækker opskrift på kage eller dessert. Her kigger jeg allerførst her på bloggen, da jeg endnu ikke har prøvet en af hendes opskrifter, hvor det ikke er lykkedes.
P.s. hvis du lider af udlængsel, skal du ikke slå vejen forbi denne blog de næste par måneder. Hun er nemlig taget med ferien på en 4 mdr. lang rejse til asien, og du bliver dermed bombarderet med rejsetips, rejsebilleder og lækker asiatisk mad i massevis ;)

Twin Food
Hvis du kigger forbi Twin Food, bliver du mødt af en blanding af lækre sunde aftens- og frokostretter og en masse søde sager der kan bruges til kaffen eller som dessert. 


Alle tre er ret aktive på deres Instagram profiler også, så der er basis for endnu mere inspiration hvis i også slår vejen der forbi :) En anden ting jeg lægger stor vægt på når jeg skal inspireres til nye opskrifter er hvordan bloggere præsenterer og fotograferer retterne. Billeder hvor retterne er lækre, overskuelige og pænt anrettede, giver bare mig endnu mere lyst til at give mig i kast med at afprøve nye opskrifter.

Hvor bliver i inspireret til nye lækre retter?

// Ann 

0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.