onsdag den 25. marts 2015

DIY: Akvarelkort


Når jeg er ude på caféer, har jeg for vane at samle gratis postkort - så har jeg altid et kort til fødselsdage, julegaverne og hvad der nu ellers måtte dukke op. Det er bare ikke altid at jeg kan finde et kort med den tekst jeg gerne vil have til en bestemt situation, men så er det jo godt at det kun tager 5 minutter at lave sine egne kort!


Du skal bruge:
  • akvarelpapir
  • saks
  • akvarelfarver
  • en tynd pensel
  • en skumgummi "pensel"
Start med at klippe dit papir i postkort størrelser. Jeg havde et A4 papir, så det passede med 4 stykker.




Tag din skumgummipensel (brug evt. en køkkensvamp i stedet) og dyp den i en akvarelfarve. Træk den hurtigt hen over papiret forskellige steder. Rengør den og gør det samme med en ny farve. Tag din tynde pensel og skriv en besked ovenpå, fx HEJ! Lav så mange varianter som du har lyst til.







For at de bliver helt flade kan du evt. lægge dem i pres under en bog i et døgns tid. Så let er det at lave sine egne kort! Nemt, hurtigt og billigt. 

// Lea

0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.