fredag den 18. marts 2016

Opskrift: Nem fødselsdagskage


Da min mand havde fødselsdag her i marts, havde jeg sådan lyst til at overraske ham med en kage. Det måtte godt være en særlig en af slagsen, men jeg havde heller ikke tid til at stå i køkkenet i flere dag. Løsningen blev en helt almindelig chokoladekage med kokos, men for at gøre den lidt særlig bagte jeg den i springform og delte den i to bunde. Mellem bundene kom jeg en choko-mocca frosting, og derefter dækkede jeg hele kagen med en flødeost-citron frosting. Den blev virkelig lækker og lidt tung, præcis som en fødselsdagskage gerne må være. 


Choko-mocca frosting:
  • 75g smør, blødt
  • 390g flormelis
  • 1 1/2 tsk vaniljeessens
  • 35g kakao
  • 1/2 dl kaffe
Pisk alle ingredienser sammen i 2-4 minutter. Tilsæt evt. lidt ekstra kaffe, hvis den er for tør. 

Flødeost-citron frosting:
  • 225g flødeost (fx Philadelphia)
  • 75g usaltet smør, blødt
  • 2 tsk vaniljeessens
  • 4 tsk citronsaft
  • fintrevet skal fra 1 citron
  • 585g flormelis
Pisk alle ingredienser sammen i 2-4 minutter. Juster konsistensen med flormelis eller citronsaft. 





Den lille flagrænke på toppen af kagen lavede jeg på 3 minutter af 2 grillspyd, lidt snor, og forskelligt masking tape sat rundt om snoren og klippet i vimpelform. 


// Lea


0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.