mandag den 21. marts 2016

Opskrift: Ramen med oksekøb


Jeg synes det er alt for længe siden at jeg har vist jer et krea projekt her på bloggen. Men jeg er enten ikke blevet færdig endnu. Eller også så har jeg bare ikke været tilfreds med resultatet og når jeg engang får tid, vil jeg prøve igen.
Jeg har hæklet det sødeste lille får, men jeg har ikke kunne finde nogle øjne, jeg synes passer til det. Men lige så snart jeg finder dem, så kommer den på bloggen. Derudover har jeg både gang i et nyt gulvtæppe af stofgarn og et nyt etui til min ipad. Begge dele med en nylært teknik -tunesisk hækling. Jeg håber snart jeg kan vise jer alle de fine ting her på bloggen. I mellemtiden må i nøjes med lidt inspiration til aftensmaden.

Ramen med oksekød – 2 personer
2 bøffer (vi brugte minut steaks)
1 liter oksebouillon
4 spsk soya
1-2 tsk revet ingefær
1/2 pakke risnudler
1-2 æg hårdkogte (eller smilende)
5-7 champignons
2 små gulerødder
1 rød snack peber
2 forårsløg
1 lime

* Skræl gulerødder og skær dem i små tern. Varm bouillonen op sammen med gulerødderne, så de bliver møre. Tilsæt ingefær og soya.
* Sæt æggene til at koge, ca 9 min afhængigt af hvor smilende du er til.
* Steg kødet som anvist, og lad det hvile til resten er færdigt.
* Rens champignon og steg dem hurtigt på en pande.
* Skyld peberfrugten og forårsløgene og skær dem i mindre stykker.
* Kog nudlerne. Kog dem fx direkte i bouillonen, så får de også lidt smag.
*Skær kødet i tynde skiver, del æggene i halve.
* Anret nu i en dyb tallerken. Start med nudler, og tilsæt champignon og de rå grøntsager, æg og kød. Hæld til sidst suppen henover, og så er der serveret.

Om det er autentisk og traditionelt, aner jeg ikke. Men lækkert er det. Med inspiration fra en af mine yndlings bloggere, og taget hendes beskrivelse af at det er en god tøm køleskabet ret, helt alvorligt. Så det er det vi har gjort. Altså byttet lidt ud i ingredienserne og tilføjet det vi havde i køleskabet. Hvis i vil se hendes oprindelige opskrift, så kig forbi her.




// Ann

0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.