onsdag den 24. februar 2016

DIY: Hæklet bold


Du har sikkert set mange små, fine hæklede bolde og kugler rundt omkring. Det har jeg også. Den anden dag faldt jeg dog over en bold der var hæklet i stofgarn, hvilket gjorde den meget mere "grov" i udseendet, og det tiltalte mig lidt.
Jeg fandt en super nem opskrift på en hæklet kugle på kun 6 omgange, og skiftede farve ca. halvvejs i opskriften. Jeg brugte stofgarn, men i stedet for at bruge min sædvanlige str. 12 mm hæklepind, brugte jeg en lidt mindre str. 10 mm, for at minimere hullerne i bolden og gøre den lidt tættere.







Bolden er på størrelse med en tennisbold og vil være rigtig god som legetøj til mindre børn. Man kunne også nemt putte en bjælde i midten, for at gøre den endnu mere spændende. Og så tager den kun en times tid at lave, fra start til slut - det er vist lige til at overskue her midt på ugen. 

// Lea



0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.