onsdag den 23. december 2015

DIY: Julekugler

Så er vi nået til mit sidste indlæg om julepynt for i år. Den anden dag stod den på maling af fine små julekugler. I Århus købte jeg nogle små hvide julekugler, som jeg tænkte jeg ville male med en forstøver.


Du skal bruge:
Hvide (lyse, julekugler)
Lille forstøver
Vand 
Sort maling
Køkkenrulle 

Det var noget af et projekt. Efter flere prøve sprøjt på papir, fik jeg endelig den rette mængde maling og vand i forstøveren. For lidt vand gav bare en tyk stråle maling, mens den rette mængde vand gav fine små prikker. 

Da vand/malingeblandingen var rigtig kom anden udfordring. At ramme plet på de fine små kugler, uden at kline alting ind i sort maling. Løsningen blev køkkenrulle nede i en skraldepose, og jeg kan godt røbe at der skulle mange forsøg til før jeg blev tilfreds. 


Vi har desværre ingen juletræ, men kuglerne hænger fint her på troldegrene. 




Glædelig jul
// Ann 

0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.