mandag den 19. oktober 2015

Opskrift: Flagkager


Er der andre end mig der følger slavisk med i Den Store Bagedyst? Jeg synes simpelthen det er så hyggeligt at se det i fjernsynet - generelt er jeg stor fan af mad- og boligprogrammer. Da min far havde  fødselsdag her i oktober, besluttede min mor og jeg os derfor for at vi ville forsøge os med den flagkage der var i tilbage i begyndelsen af Den Store Bagedyst. Der er bare det ved det, at vi jo ikke kun har boet i Danmark, men også i Nigeria, så derfor følte vi os nødsaget til at lave både en dansk flagkage og en nigeriansk flagkage. Det gik da heldigvis også! 


Vi fulgte opskriften fra hjemmesiden nogenlunde (Flagkage fra Den Store Bagedyst) - det eneste vi lavede om, var at vi brugte en vaniljecreme til den danske og en limecreme til den nigerianske. Begge kager blev ganske gode, men min yndlings var helt sikkert den med limecreme - den blev super lækker og frisk. 






Har du forsøgt dig med nogle af opskrifterne fra Den Store Bagedyst?

// Lea

0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.