fredag den 14. august 2015

Opskrift: Verdens nemmeste koldskålsis


Jeg har haft en ismaskine i et par år, og har lavet alverdens lækre isopskrifter på den. Mange gange har jeg også tænkt tanken - hvad nu hvis jeg bare hælder det her [indsæt produkt] i, gad vide om den så kan lave is af det? Og selvfølgelig kan den det, men jeg havde ikke fået testet min hypotese. Men nu skulle det være! Jeg fiskede fryseelementet op af fryseren, satte maskinen til og åbnede køleskabet, for at se hvad jeg kunne hælde i. Egentlig havde jeg tænkt mig at hælde vaniljeyoghurt i, men da mit blik pludselig faldt på koldskålen i døren, vidste jeg, at jeg blev nødt til at afprøve det. Så jeg hældte koldskål i min ismaskine, og resultatet 20 minutter senere var, tro det eller ej, koldskålsis! Det smager rigtig godt og er meget friskt i smagen (afhængig af hvilken type koldskål du bruger, kunne jeg tænke mig). Den er særdeles lækker med lidt knuste kammerjunker på toppen. Diverse hakkede nødder, chokolade eller bær ville også være lækkert ovenpå. 

Da jeg havde spist min koldskålsis, hældte jeg en smule vaniljeyoghurt i maskinen og fik også den lækreste, bløde vanilje-yoghurtis. Der er ingen rigtig opskrift i dag, for det eneste du skal bruge er en ismaskine og noget flydende at hælde i. Gad vide om den bare laver sorbet, hvis man fx hælder saft i? Så mange muligheder! 




// Lea


0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.