onsdag den 5. august 2015

Opskrift: Limonade med mynte


Jeg har fundet den! Smagen af sommer. Jeg var tæt på med mine hvidvinsspritzere, men nu er den der. Smagen af sommer må uden tvivl være hjemmelavet limonade med mynte. Ikke nok med, at den smager forrygende, så er den også dejlig let at lave. 


Du skal bruge:
  • 1 usprøjtet citron + 3 citroner til saft
  • 1 spsk + 1 1/2 tsk Isis Perfect Sød sukkererstatning eller 150 g rørsukker
  • 5 dl vand
  • 3 stilke mynte
Riv skallen af den usprøjtede citron fint, og pres saften af alle 4 citroner. Bland al citronen i en gryde sammen med sukker og vand. Lad det koge op, tag det af varmen og tilsæt skyllede myntestilke. Lad limonaden køle af i gryden, inden du sier den over i en kande og sætter den i køleskabet. Smag den, inden du drikker den. Min var meget koncentreret i smagen, så jeg blandede den ca halv-halv med danskvand.

Servér evt. med ekstra frisk mynte og isterninger. Jeg er sikker på man også kan tilsætte hvidvin, mousserende vin, vodka eller andet alkohol og lave den til en lækker sommerdrink. 




Velbekomme!

// Lea 


0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.