onsdag den 22. juli 2015

Opskrift: hyldeblomstdrik


Hyldeblomsterne synger godt nok snart på sidste vers, men måske kan du godt lige nå at lave en portion, inden de er helt væk for i år. Jeg samlede blomsterne søndag for halvanden uge siden, oppe ved min mormor. Da jeg kom hjem skyndte jeg mig at sætte vand og sukker over, så jeg kunne få sat drikken til at trække. 



Du skal bruge:

40 blomsterklaser
2-3 øko. citroner
1 kg rørsukker
2 l. vand
4-6 spsk. vinsyre

Kog vandet op sammen med sukker og vinsyre. Når sukkeret er opløst og det lige er kommet op st koge, hældes væsken over blomster og citroner. 



Så er det bare at vente en uges tid, og sigt citroner og blomster fra, og så er der lækker hyldeblomstdrik, når sommeren forhåbentlig snart vil indfinde sig. 


Hvis du har lidt ekstra blomster i overskud, ser de noget så hyggelige ud på sådan en omgang morgenmad. 

//Ann 



0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.