mandag den 27. juli 2015

Inspiration: have når man bor i lejlighed


Jeg synes det er noget så hyggeligt at kunne plukke lige de kryderurter eller frugter og bær man skal bruge til aftensmaden eller desserten. Men når man bor i lejlighed er det lidt besværligt..





I starten af foråret købte jeg to rabarberplanter som jeg plantede ud i sådan en rund dims vi havde i baggården, der alligevel bare var fyldt med skvalderkål og en enkelt purløg. Desværre var der nogen der plantede en persille oven på den ene, så der kom ikke noget ud af den, og desværre døde den anden også kort tid efter :( Endnu engang måtte jeg på udkig efter en rabarber, og denne her ser ud til at have det rigtig fint. Jeg har måske stængle til én lille rabarbertærte i fryseren, men forhåbentlig er der endnu mere gang i den næste år. Jeg glæder mig allerede 😋




For andet år i træk forsøger vi os med chili. Vi har en enkelt fra sidste år, som ikke rigtigt kan beslutte sig for om den vil overleve eller bare give op. Derudover har vi fået to nye af min far. Den ene giver lilla frugter og når de så skifter farve til rød, bliver de lidt mildere i smagen. Den anden vil ikke rigtigt give anden omgang blomster, så dem venter vi spændt på, og forhåbentlig kan vi lave lidt syltede chili med flødeost. Det skulle den slags nemlig kunne bruges til. 




Det sidste vi har fået listet ind i vindueskarmen er lidt krydderier. En ganske almindelig persille, som var på afveje i mine forældres have. Derudover fik jeg et par thai basilikum og en citron basilikum med hjem som min far havde tilovers. Så nu skal de bare vokse sig store og buskede, så vi kan bruge dem i en masse lækkert mad.

Har i også en lille køkkenhave gemt i vindueskarmen, og i så fald, hvad dyrker i?

// Ann 

0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.