onsdag den 1. juli 2015

DIY: Rejsedagbog


Jeg har efterhånden været i London en 4-5 gange, men hver gang jeg kommer derover har jeg pludselig helt vildt svært ved at huske lige præcis hvor de gode caféer ligger og hvilken undergrundsstation der lå lige ved siden af de der rigtig hyggelige sideveje. Det skyldes to ting: 1. min utroligt dårlige hukommelse og 2. at jeg aldrig rigtig skriver det ned. Da vi skulle til England og Wales i maj havde jeg besluttet mig for at gøre noget ved det. Min veninde har en rigtig lækker Moleskin Travel Journal, og selvom den står højt på ønskelisten, så var det hurtigere (og billigere) at lave min egen rejsedagbog. Faktisk er det super nemt, og så kan du indrette den som det passer dig. 


Jeg købte en notesbog og nogle små plastiklommer fra Bog&Ide, og så købte jeg nogle klistermærker i Søstrene Grene. De små plastiklommer der kan klistres på siderne er geniale til at holde små papirstumper du gerne vil gemme - fx billetter, kvitteringer, eller andet. Jeg kan ikke finde de små plastiklommer på deres hjemmeside, så jeg kan desværre ikke linke til dem. Der findes, dog, mange andre slags lommer man kan sætte ind, som fx dem her.


Jeg købte to forskellige slags klistermærker, og for at lave et system i det, samt at gøre bogen let at finde rundt i, brugte jeg den ene slags klistermærker ved rejsens start, og den anden slags klistermærker for at markere en ny dag. Så når min rejsedagbog er fyldt med forskellige rejser kan jeg hurtigt finde de forskellige rejser ved at kigge efter de lilla trekanter, og de forskellige dage ved at kigge efter pilene.




De små plastiklommer blev brugt rundt omkring, især til de billetter vi havde til forskellige arrangementer. Til sidst brugte jeg den største plastiklomme som en slags 'catch-all', hvor der røg forskellige brochurer og papirer i, jeg ikke synes passede ind undervejs, men som jeg alligevel gerne ville gemme - fx kort over London, vores undergrundsbilletter og kort over undergrundsstationerne. 


Det vigtige at kigge efter når man køber en notesbog, er at den har et nogenlunde hårdt cover, at den har elastik (så dine løse papirer ikke falder ud) og at den har en lomme bagerst, til dine klistermærker og plastiklommer. 



Min notesbog fungerede super godt som rejsedagbog, og jeg glæder mig allerede til at tage den med på endnu flere eventyr! Men jeg må advarer dig - hvis du er en samler som mig, så er det ikke sikkert den holder til at blive fyldt helt ud med rejser. Allerede efter kun en uge i England og Wales ser den sådan ud: 


Men så må jeg jo bare købe en ny, når denne ikke længere kan lukke helt sammen. Eller også skal jeg bare lære ikke at gemme alt jeg finder på min vej.. 

Har du en rejsedagbog til dine sommereventyr? Ellers kan jeg kun anbefale at købe lidt klistermærker og så komme i gang! 

// Lea


0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.