mandag den 8. juni 2015

Opskrift: 3 x white wine spritzers (hvidvinsspritzere)


Jeg er så småt ved at varme op til sommeren og de forhåbentlig varmere temperaturer. Noget af det bedste er at slappe af i solen med en iskold drink i hånden, gerne i selskab med en bog, god musik eller hyggeligt samvær. Det gode ved en hvidvinsspritzer er at den er super simpel og let at lave, smager fantastisk og er forholdsvis alkoholsvag, hvilket betyder at du kan drikke næsten lige så mange som du vil. Og det er jo lækkert!


Jeg lavede 3 forskellige variationer, og rekrutterede min mor og en veninde til at hjælpe mig med at finde en favorit. 

Til 1 drink skal du bruge:
  • 1 dl tør hvidvin
  • 1 dl limonade eller andet
  • isterninger
  • valgfrit: citronskiver, limeskiver og frosne bær.
De 3 varianter jeg blandede hvidvinen op med var Lorina Sicilian Lemonade, San Pellegrino Limonata og San Pellegrino blodappelsin. De smagte alle 3 godt, men de blev lidt forskellige i smagen.





Sicilian Lemonade-varianten blev rigtig lækker, og en smule sødere end de andre. Limonata-varianten var dejlig frisk og citrusagtig, og blodappelsen-varianten havde en rundere citrussmag pga. appelsinsmagen. 




Min veninde var ret vild med varianten med blodappelsin, mens jeg tror jeg hælder mest til Limonata-varianten. Men altså, hvis jeg blev budt på en af de andre ville jeg ikke sige nej tak - alle 3 versioner kan helt sikkert anbefales. Faktisk vil jeg anbefale at tilberede alle 3 og bruge en eftermiddag på at smage jer frem til jeres personlige favorit. For hvad er bedre end en eftermiddag med solskin og drinks? Jeg kan ikke komme i tanke om særlig meget. Skål!


// Lea



0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.