onsdag den 3. juni 2015

Hverdagstips & tricks


Nogle gange bliver hverdagen lige lidt for travl, og så er det rart med et par genveje til en smule mere overskud. Derfor kommer her 8 af mine bedste hverdagstips og tricks til en nemmere hverdag.


1. Tørshampoo. Jeg elsker at sove længe, så derfor går jeg sjældent i bad om morgenen, og så er det rart med lidt ekstra liv til håret når man vågner. Tørshampoo er blevet helt uundværligt for mig, og jeg har prøvet rigtig mange forskellige. Den bedste jeg har prøvet er denne her, og jeg kan helt sikkert anbefale at bruge en farvet tørshampoo hvis man har mørkt hår (dog aldrig Matas' egen - den er virkelig dårlig!).

2. Opbevaring. Hvis du mangler opbevaring, kan jeg helt sikkert anbefale at købe en seng med indbygget opbevaring. Vi købte for nogle måneder siden denne her fra IKEA, og hold nu fast, hvor kan der være meget i de skuffer! Vi købte også hovedgærde med opbevaring, hvilket gør sengeborde helt overflødige. At købe den seng er den bedste opbevarings-beslutning vi har taget længe.

3. Souvenirs. Elsker du også at rejse? Har du også haft svært ved at finde ud af hvad der du kommer til at bruge når du kommer hjem igen? Jeg synes altid man får lyst til at købe alle souvenirs man kan finde, når man er afsted, men efterhånden har jeg fundet ud af hvad jeg bliver glad for når jeg er hjemme igen. Mest af alt, er det praktiske ting jeg kan bruge i min hverdag, som kan minde mig om turen jeg var på, fx øreringe, sko, tasker, tørklæder og måske en kaffekop. Ting som måske ikke er typiske souvenirs, men som alligevel er anderledes end det man kan få herhjemme. Ting som bøger og notesbøger finder næsten også altid vej til min kuffert. Til gengæld er det sjældent, at jeg køber souvenirs som skal stå fremme, da man hurtigt får nok nips.

4. Gaveliste. For et par år siden begyndte jeg en gaveliste på min mobil. Til at starte med, skrev jeg ned når jeg kom i tanke om ting jeg kunne ønske mig, så jeg havde noget at skrive på min ønskeseddel til jul og fødselsdag. Efter et stykke tid udvidede jeg listen til at handle om alle mulige andres ønsker også - både dem de fortalte mig løbende, men også når jeg selv kom i tanke om noget jeg synes de manglede. I dag er det aldrig svært at finde en gave til folk, fordi jeg altid har en liste. Det er især guld værd til jul, hvor der er så mange ønsker og gaver at holde styr på.

5. Juleshopping. Apropos julegaver, så forsøger jeg altid at være helt færdig med at købe julegaver senest i november. På den måde har jeg god tid til at nyde julehyggen i december, uden at blive stresset over julegaveindkøbene.

6. Nem aftensmad. Nogle gange, når jeg ikke lige orker at lave mad, og heller ikke gider at spise rugbrød, så køber jeg et naan-brød og en røget makrel. Hvis jeg evt. har overskud kan det være jeg blender en hummus sammen. Det plukkede makrelkød på det lune naan-brød, evt. med lidt lækker, blød hummus, smager hammer godt, og tager kun 5 minutter at smække sammen. Hvis man føler for det, kan man også hurtigt koge noget vand og hælde over lidt frosne grøntsager, så er det lige ved at være sund aftensmad!

7. Oprydning. Jeg er rigtig dårlig til at rydde op løbende, men de dage hvor jeg aftenen inden bruger 5 minutter på at rydde op efter mig inden jeg går i seng er betydeligt mindre rodede end de dage hvor jeg ikke gør det. Kun 5 minutters oprydning gør en verden til forskel.

8. Dessert. Hvis jeg har lyst til noget sødt efter jeg har spist, men ikke lige har noget i huset eller måske ikke burde spise flere søde sager den dag, så tager jeg et stykke tyggegummi. Mit yndlingstyggegummi er V6 fresh mint. Tyggegummiet tager den søde trang, uden at jeg skal kæmpe med min viljestyrke for ikke at spise chokolade. Det er smart!

Det er mine 8 bedste hverdagstips og tricks, der gør at jeg kan holde mig nogenlunde ovenvande de fleste dage. Hvad gør du, for at hverdagen glider lidt lettere?

// Lea

0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.