mandag den 11. maj 2015

DIY: Dip dye top


Det er ikke mange DIYs det bliver til for tiden, men jeg nåede dog en hurtig en i weekenden. Jeg havde en gammel hvid bomuldstop jeg ikke rigtig brugte, så derfor tænkte jeg at jeg ville opfriske den en smule med lidt farve.



Jeg købte en mørkegrøn Dylon farve hos Matas. Siden jeg kun skulle farve denne ene top brugte jeg kun halvdelen af farven - altså 100g farve og 250 g salt. Jeg blandede det i en spand med ca. 7 liter varmt vand. Sørg for at bruge handsker og gøre det et sted, hvor du kan spilde uden at det gør noget. Vær sikker på farven og saltet er opløst før du går i gang. Gør toppen våd og dyp den ned til hvor du vil have farven til at starte. Vent 5 minutter og træk så toppen lidt op. Vent 5 minutter igen og træk toppen yderligere op. Gør dette nogle gange. Rør lidt rundt i vandet med jævne mellemrum, så der ikke samler sig farve på overfladen.


De sidste par gange jeg trak toppen op lod jeg den hvile i 10 minutter, for at få en lidt dybere farve i bunden.


Når du har trukket toppen helt op, skyller du den fri for overskydende farve. Det er lettest at gøre med en håndbruser (synes jeg). Hæng toppen til tørre. Vask den for sig selv første gang du vasker den, så du er sikker på den ikke smitter af længere. 






Toppen ændrer lidt farve afhængig af lyset, men den er en mørk olivengrøn i bunden og lidt lysere for oven. 

Et ganske overskueligt projekt, så længe man har købt farve og salt. 

// Lea


UPDATE: Jeg ved ikke lige hvorfor billederne ser ud til at være dårlig kvalitet, men hvis I klikker på dem kan I se dem i god kvalitet. 

0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.