onsdag den 6. maj 2015

Opskrift: Æbleroser


Har du set de her æbleroser? Jeg har set dem en del forskellige steder efterhånden, og tænkte endelig at jeg skulle prøve at lave dem selv. Med hjælp fra min mor, fik jeg lavet 5 styks, og de smagte rigtig fint. Hvis du vil gøre dem endnu mere lækre ville det være hammer godt med en kugle god vaniljeis til.


Videoen viser hvordan man laver dem, hvilket er meget enkelt og nemt. Det eneste jeg gjorde anderledes, var at jeg dryssede lidt flormelis sammen med kanel. Det gjorde dem lidt mere karamelliserede. Jeg havde købt en rulle butterdej, og det virkede fint til. Jeg bagte dem i ca. 30 minutter v. 200 grader.



Æbleroserne ville være perfekte på søndag, hvis du vil forkæle din mor lidt ekstra på mors dag - det er jo både blomster og sødt i ét! Det kan ingen da sige nej til. Og så ser de så fine ud, og tager ikke særlig lang tid at bage. Win-win, hvis du spørger mig. 


Hvad skal din mor have på søndag? 

// Lea

0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.