onsdag den 18. marts 2015

Opskrift: Müslibar


I efteråret faldt jeg over en müslibar blanding i Rema1000, det eneste man skulle gøre var at tilsætte 3 store riskiks, 200 g honning og 150 g rørsukker. Ud af en portion får man ca. 20 müslibar, som man kan tage med i madpakken som en lille eftermiddags snack.

Selve müslibar blandingen bestod af 450 g blandede gryn, kerner og tørret frugt. Så hvis du ikke kan finde den forblandede pose, er jeg sikker på, at du bare kan lave din egen blanding. Når jeg får lavet mig en ny portion med min egen blanding, kommer størrelsesforholdet og indholdet af min blanding også på her på bloggen.

I en gryde skal man varme de 200 g honning sammen med 150 g rørsukker, til det er blevet flydende. Imens knækker/skærer du de 3 riskiks i små stykker og blander dem sammen med indholdet fra posen hvorefter det blandes med den varme honningmasse. 

Når honningen er fordelt kommes hele müsliblandingen over i et fad 20x26 cm, hvor det hele trykkes godt sammen. Den store müslibar bages i ovnen ved 130 grader i ca. 45 min. indtil overfladen er gylden. Når den er kølet af kan du skære den til så du får en masse müslibare.




Pak hver enkelt müslibar ind i bagepapir, og læg dem i køleskabet til du skal bruge dem :)
// Ann 



0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.