fredag den 20. februar 2015

Opskrift: Ginger beer drinks


Juhuu, det er fredag! Jeg ved ikke med jer, men jeg har haft en lidt lang og travl uge, så jeg er så klar på weekend! Også selvom min weekend faktisk også er temmelig travl. Til gengæld er det ene gode ting, og apropros gode ting, så har jeg i dag et par opskrifter på nogle fantastisk gode drinks. Smooth. 

Vores lokale Super Brugsen har netop fået en lille afdeling med amerikaner-varer, og der er blandt andet ginger beer på dåse. Jeg har længe villet afprøve et par drinks opskrifter med ginger beer, og, let me tell you, de blev virkelig lækre! 


Jeg lavede to forskellige, og helt ærligt, så er jeg ikke sikker på hvilken jeg foretrækker, for de smagte begge to så godt. Så prøv dem begge to og se hvad du synes!

Ginger Beergarita                     Opskrift herfra
  • 12 cl ginger beer
  • 6 cl limesaft
  • 4 cl gylden tequila
  • 1,5 cl grand marnier
  • 1,5 cl ingefær sirup*
  • isterninger
  • Pynt: limeskiver, evt. salt på glasset
Start med at køre en skive lime rundt på glassets kant og så dypper du derefter kanten i groft salt. Put et par isterninger i glasset. I en shaker blander du isterninger, ginger beer, limesaft, tequila, grand marnier og sirup og shaker det forsigtigt. Si det over i glasset, pynt med lime og servér. 

*Ingefær sirup
  • 1 dl vand
  • 1 dl sukker
  • 1 stykke frisk, skrællet ingefær, 3-4 cm langt
Bland det i en gryde, og lad det simre i 10 minutter. Opbevar i køleskabet.





Dark'n'stormy                       Opskrift herfra
  • isterninger
  • 6 cl mørk rom
  • 2,5 dl ginger beer
  • saft fra 1/4 lime
  • Pynt: limeskiver, evt. sukker på glasset
Kør en skive lime rundt på glasset og dyp det derefter i sukker. Put isterninger i glasset, efterfulgt af rom, ginger beer og limesaft. Rør roligt rundt. Pynt evt. med limeskiver. 





Invitér dine venner på drinks og prøv opskrifterne af, og sig endelig til, hvilken er din nye yndlings! Hvis du går op i Oscars, kan du jo passende byde på drinks til showet der bliver vist natten til mandag. 

Ha' en skøn weekend!

// Lea

0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.