fredag den 13. februar 2015

Farvekoordineret bogreol


De mennesker der sorterer deres bøger alfabetisk efter forfatter eller lignende, skal nok ikke læse med her. Eller, det må i selvfølgelig gerne, men det kunne måske godt fremkalde lidt uorden i jeres system.

Det er sikkert meget fint at bøgerne står alfabetisk, men så er det bare en stor kaotisk regnbue. Måske er det fordi jeg har ret mange farverige bøger, men hvis mine bøger skulle sorteres alfabetisk, tror jeg bare reolen skulle bortvises til soveværelset. 


Hvis de istedet er sorteret ligesom her, synes jeg bare at der er SÅ meget RO. Altså hver hylde er en farve (lige bortset fra den nederste som både er hvid og gul, har alt for få gule bøger), og det er bare harmonisk og roligt. Det vil nok være endnu mere roligt, hvis jeg gad sætte mig til at lave en glidende overgang fra den mørke ende af farveskalaen i den ene ende af reolen til den lyse ende af farveskalaen i den anden. Det må være et projekt en anden gang...

Jeg har helt valgt at mine sorte bøger ikke skal stå på reolen inde i stuen, de kan flytte med derind den dag jeg får en reol med nogle flere hylder, for jeg kan nemt fylde en hel hylde med sorte bøger. Når jeg nu får den der reol med de ekstra hylder, så skal jeg helt klart også have en med lilla bøger. Jeg har desværre kun et par stykker, så når jeg får en større lejlighed og en større reol må jeg på bogudsalg og på jagt efter lilla bøger. 





Er jeg helt tosset, eller kunne i også finde på at farvesortere jeres bogreol - eller har i allerede gjort det? I efteråret besøgte jeg en café i nærheden af Østrebrogade i Kbh, hvor disken var bygget ovenpå en mega lang bogreol. Her var bøgerne også farvesorteret, det var bare vildt hyggeligt. Jeg kunne sagtens finde på at kigge der forbi igen en anden gang jeg er i Kbh, bare pga. bogreolerne. :)

...og nu vi er ved bøger, er der nogen af jer der har gode forslag til bøger, hvor personerne i bogen ikke er mennesker? Jeg kan kun finde på børnebøger som Mumitroldene eller Peter Plys, der må være andre bud.

/ Ann

0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.