onsdag den 25. februar 2015

DIY: Nem bordpynt


Noget af det jeg synes er rigtig hyggeligt ved at invitere folk på besøg, det er at dække bord og pynte det lidt. Jeg kunne bruge rigtig lang tid på at gøre det hele flot, men mange gange ender jeg med kun lige at bruge 10 minutter før folk kommer. 10 minutter er dog mere end nok tid, til at lave et flot bord, hvis man har lidt ting i baghånden. 


Tilbage i december, da jeg fejrede min fødselsdag, købte jeg nogle sukkulenter og "plantede" dem i nogle små glaskrukker og små kaffekopper jeg har arvet af min oldemor. Når jeg skriver "plantede", så er det fordi der ikke er jord i. Sukkulenter behøver ikke en masse vand, så derfor har jeg ikke plantet dem med jord til at holde på vandet. Det er noget af det, der gør dem så nemme at have stående. Sammen med sukkulenterne pyntede jeg bordet med en sort dug, en quiltet løber min svigermor har givet os, nogle små lys i glas med tal på og lidt bjælder. Jeg satte sukkulenterne i små grupper på bordet, og satte kopper og tallerkener stablet på bordet. Det tog ikke mere end 10 minutter at dekorere bordet, og det blev rigtig fint. 






Jeg havde lidt sukkulenter tilovers, som ikke kunne være på bordet, så dem placerede jeg på mit klaver. Det giver en rigtig god sammenhæng i rummet, hvis noget af pynten går igen rundt omkring.


Når nu sukkulenterne er indkøbt, så ville det jo være dumt ikke at bruge dem igen. Mine sukkulenter står stadigvæk flot, og er til hverdag spredt ud forskellige steder i lejligheden. Billederne herunder viser en anden måde at bruge sukkulenterne på, hvor jeg har blandet dem med røde og hvide roser. Jeg dækkede bordet til 4 personer og brugte følgende til at pynte med: sort dug, glasflasker med vand, røde roser, hvide roser og sukkulenter. Derudover dækkede jeg bordet med vandglas, vinglas, bestik, serviet med servietring (som der kommer en DIY på i næste måned), hvide tallerkener, engangstallerkener i guld, engangstallerkener i sølv og hvide mellemlægsservietter i papir.  

Oppyntningen herunder egner sig fint til et middagsselskab med gode venner. Hvis man benytter sig af høje blomster til pynt, er det en god idé at placere størstedelen af dem til siden, så de ikke står og blokerer synsfeltet. Det giver også et fint flow at de højeste blomster er placeret til venstre, og at de gradvist bliver lavere og lavere, indtil øjet ender til højre ved sukkulenterne. Det er en god måde at bruge høje blomster, samtidig med at man undgår ikke at kunne se personen overfor. 















Hvordan plejer din bordpynt at se ud?

// Lea

0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.