fredag den 12. december 2014

DIY: Gavemærker


Fik I også sne i går? Det var det hyggeligste at se snefnuggene dale ned. Ikke mindst fordi jeg befandt mig under min dyne, mens kiggede ud af vinduet. Der er nu ikke noget bedre end at ligge under dynen. Jeg rejste mig dog (kort) for at tage et par billeder. 




Forresten, papirstjernen i det første snebillede? Den er lavet efter opskriften Ann skrev op i onsdags. De bliver bare SÅ flotte! 

Nu til gavemærkerne! Der er virkelig mange forskellige variationer på nettet, og man kan bruge alle mulige forskellige materialer. Jeg havde noget hvidt cernit liggende i skabet, så det brugte jeg. Det eneste du skal bruge udover det, er et par udstikkere og stempler. 

Varm cernitten op i hænderne, så du begynder at kunne forme den lidt. Jeg rullede den ud i en plastikpose med en kagerulle.  Brug dine udvalgte udstikkere og brug bogstavstempler til at skrive en besked. Husk at lave et lille hul i toppen til gavebåndet - jeg brugte en tændstik til det. Sværere er det ikke! Bag cernitten i ovnen i 30 minutter ved 110 grader. 




Mærkerne er meget nemme at gøre personlige. Eksperimenter eventuelt med at lægge blonde over og rul over det med kagerullen, så du får et blonde aftryk i cernitten. Brug dem som til og fra kort, hvor du skriver navnet på den du giver gaven til. Mulighederne er uendelige. God fornøjelse!

// Lea

0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.