mandag den 8. december 2014

10 ting vi lærte af Ringenes Herre



I dag skal det ikke handle om jul. I know, er det overhovedet muligt? Det piner mig en smule, men jeg bliver nødt til at lægge julen på hylden et øjeblik, og i stedet tale om noget andet - Ringenes Herre trilogien!
Jeg vil eventuelt foreslå dig at sætte noget højt julemusik på mens du læser dette, for at opveje manglen af julestemning i dette indlæg. Nuvel, lad os nørde!

Er du lige så spændt på tredje del af Hobbitten som jeg er? Jeg huske, at jeg læste Hobbitten tilbage i 7. klasse, og senere læste jeg Ringenes Herre, da jeg fik dem i julegave et år. Og filmene - jeg elsker dem! Første del af Hobbitten var virkelig god, og selvom jeg ville ønske de kun havde lavet den i to dele, så glæder jeg mig stadig til at tredje del har premiere her på onsdag d. 10. december. Mens vi venter på den sidste del, så lad os lige mindes hvorfor Ringenes Herre var så god en trilogi. 


10 ting vi lærte af Ringenes Herre: 

1. Det er okay at have lidt behårede fødder. Det kan umuligt være lige så slemt som hobbitterne (men hvis det er kunne det godt være du skal gøre noget ved det).

2. Hvis du kan bestille en pint øl, så bestiller du en pint øl. Man bestiller ikke en halv pint, når det er muligt at bestille en hel pint.

3. Én enkelt, tilsyneladende ubetydelig, hobbit kan gøre hele forskellen. Mens nogle måske tror jeg taler om Frodo, så er det faktisk Sam jeg mener. Jeg tror virkelig på, at hvis Frodo ikke havde klaret den, så havde Sam gjort arbejdet færdigt og tilintetgjort Ringen. Og han ville ikke have været sådan en drama queen. Jeg kan virkelig godt lide Sam.

4. Nu vi taler om Sam, så er det i Ringenes Herre tydeligt, at venner betyder alt. Der er et Afrikansk ordsprog som lyder sådan her: "If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together."


5. Du må aldrig kaste med en dværg. Kun hvis han beder dig om det. Punktum. (Hører du, Wolf of Wallstreet? Det er ubehøvlet at kaste med en dværg!)

6. Pas på hvor du går. Det er ikke sikkert du er klar over det, men vi har alle mennesker der ser op til os. Kan I huske der hvor Frodo er i en båd, og Sam forsøger at følge efter Frodo til fods? Og at Sam ikke kan svømme og ender med næsten at drukne? Altså, det var ikke lige frem det lyseste øjeblik for de to. Frodo skulle have indset, at Sam ville gøre alt for at følge ham, og Sam skulle have indset at det ikke nytter at gå ud på dybt vand, når man ikke kan svømme. Også selvom man er fast besluttet på at følge efter fyren med Ringen.

7. Hvis en skægget mand med en spids hat og en stav siger til dig, at du ikke kommer forbi her, så gør du klogest i at tro ham. 

Alle billeder er taget fra denne hjemmeside

8. Hold dine løfter. Hvad var der sket, hvis Sam ikke var blevet hos Frodo, som han havde lovet ham? Ville Frodo have kunnet gennemføre det hele selv? Jeg tvivler ærlig talt på det. 

9. Grådighed fører til fald. Grådighed var grunden til at Isildur ikke tilintetgjorde Ringen til at starte med. Grådighed var grunden til at Gollum blev en tabt skæbne. Boromir var lige ved at gøre Frodo ondt, på grund af grådighed. 

10. Et eventyr, en rejse, vil forandre dig. Når du vender tilbage til dit gamle liv, vil du se at du har ændret dig. Hvis du har rejst i længere tid, eller har været bosat i udlandet i en periode, så vil du kunne genkende denne følelse. Som Frodo siger, da de vender tilbage til the Shire: "How do you pick up the threads of an old life? How do you go on, when in your heart, you begin to understand, there is no going back? There are some things that time cannot mend, some hurts that go too deep, that have taken hold."

Bonus: Husk at spise når du får mad serveret - du ved aldrig hvornår du får lov at spise igen!



Hvad har du lært, af at se Ringenes Herre? 

// Lea

Alle billeder er taget fra denne hjemmeside

0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.