fredag den 7. november 2014

Opskrift: Nemme choko/tranebær rugboller





Når man har meget at se til, og tit er på farten, kan det være rart at have en lille snak med i tasken. Denne gang vil jeg kaste mig ud i rugbrødsboller med et sødt twist med chokolade og tranebær.


Lige nu er jeg på kursus, og når jeg har fri skal jeg hjem og skrive ansøgninger, så der er ikke meget tid til at finde en lækker opskrift og få købt alle ingredienserne, så i denne uge har jeg taget et short-cut og valgt at bruge en rugbrødsblanding og bare tilsat chokoladen og tranebærrene.


  • 1 pose af din yndlings rugbrødsblanding
  • 100 g mørk chokolade
  • 100 g tranebær

Jeg fulgte opskriften op pakken og blandede 100 g chokolade og 100 g tranebær i. Det blev til 8 små rugbrød i nogle små rugbrødsforme jeg havde liggende og resten af dejen formede jeg med en ske til boller. Der er nemt nok til 20-24 boller alt afhængig størrelsen. Efter at de havde hævet en times tid dryssede jeg rugbrødsbollerne med lidt solsikkekerne. 




Jeg bagte bollerne ved 200 grader i ca. 18-20 min. Pak bollerne i poser eller madpapir mens de stadig er lune, så holder de sig saftige længere. 



Så er der lækre choko/tranebær rugboller til at tage med på studiet, arbejdet eller bare med på farten.

// Ann

0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.