onsdag den 5. november 2014

Opskrift: Kaffe-banan smoothie


Hvis jeg kunne vælge, uden at skulle tænke på helbred eller noget, så ville jeg leve af morgenmad, forret og dessert. Det er helt sikkert mine yndlingsgenrer indenfor mad. Jeg kunne spise det dag ud og dag ind, uden at blive træt af det - det er jeg overbevist om! 


Selvom jeg elsker, elsker, elsker lækker morgenmad, så er det virkelig sjældent at jeg får taget mig sammen til at spise andet end en banan til morgenmad i hverdagen. Det er ikke fordi jeg ikke vil, men jeg er simpelthen for træt (jeg er ikke, og bliver aldrig, et morgenmenneske). Fordi det er så svært for mig at stå op om morgenen, ender jeg næsten altid med at have lidt travlt, så en banan er den letteste løsning for mig. Derfor er jeg også altid på jagt efter morgenmadsopskrifter der kan laves i forvejen aftenen før eller noget der kun lige tager 2 minutter at bikse sammen - eller helt optimalt, både kan laves aftenen før og ikke tager lang tid! 

Smoothies til morgenmad er smarte, fordi de ikke tager særlig lang tid at lave, men jeg synes ikke der var en opskrift jeg havde lyst til at spise om morgenen. Jeg fandt flere opskrifter på smoothies med kaffe og banan, hvilket jeg syntes lød super lækkert, men opskriften var aldrig helt så velsmagende som jeg gerne ville have den. Derfor har jeg taget stumper og stykker fra flere forskellige opskrifter og lavet min egen.

Kaffe-banan smoothie:
- 1 banan (må gerne være frossen)
- 3 dadler
- 2 tsk instant kaffe
- 1/4 tsk kanel
- 1/2 tsk vaniljesukker
- 1 tsk honning (kan udelades, hvis man ikke vil have den for sød)
- 2 1/5 dl mandelmælk (eller alm. mælk)



Blend det hele sammen i et par minutter, til det har en cremet, ensartet konsistens. Nemt, hurtigt og lækkert! 

Smoothien kan sagtens laves aftenen før og holde sig i køleskabet natten over. Jeg laver den altid aftenen før - så slipper jeg også for at larme tidligt om morgenen.


Hvad spiser du til morgenmad? Har du nogle lækre opskrifter jeg skal prøve?

// Lea

0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.