mandag den 24. november 2014

DIY: Krans til døren


Så er der kun en enkelt uge tilbage til december rammer os! Og jeg siger det ikke for at give stress, tværtimod siger jeg det, fordi jeg glæder mig! Jeg elsker december, jul og alt hvad det indebærer. Jeg elsker at købe gaver, pakke gaver ind, skrive julekort, lave konfekt og sammensætte dekorationer. Jeg kan bruge flere timer på, at få pyntet op, også selvom vores lejlighed ikke er voldsomt stor. Jeg ved dog godt, at det ikke er alle der har lige så meget tid som mig, så derfor er lette juleløsninger også noget der står højt på min liste. 


Efter jeg bandt min adventskrans i sidste weekend, havde jeg stadig en del rosmarin tilbage (vi siger tak til min mors køkkenhave), så derfor besluttede jeg mig for, at lave en lille krans til døren. Det var meget simpelt, og tog kun omkring 10 minutter. 

Du skal bruge:
  • ståltråd (gerne en lidt tyk slags)
  • rosmarin (eller andet grønt)
  • almindelig ståltråd
  • evt. pynt og sløjfe

Start med at lave en ring af den tykke ståltråd. Det er basen. Så er det bare at binde lidt rosmarin rundt om. Jeg brugte nogle sølvdråber på ståltråd (oprindelig købt til en adventskrans) til at binde det fast med, men man kan sagtens bare bruge almindelig ståltråd. 






Efter at have bundet rosmarin rundt, sluttede jeg med at binde en dobbeltsløjfe på. Så er kransen klar til at pynte på din dør! 




God fornøjelse!

// Lea 

0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.