onsdag den 22. oktober 2014

Flettet frisure for mellemlangt hår


Okay, i dag vil jeg dele en hemmelighed med jer - hemmeligheden om, hvordan du får folk til at tro at du har en god hårdag, selvom det modsatte er tilfældet. Jeg har i øjeblikket mellemlangt hår, hvilket nogle gange gør det lidt svært at sætte håret op. Mit hår er en smule kortere bagpå end foran, så selvom jeg kan lave en hestehale, kan jeg ikke rigtig lave en knold eller andet. Og jeg hader hestehaler. Derfor har jeg måttet finde et par andre frisurer til når jeg har brug for at få mig hår op. En af de frisurer er denne flettede version, som kun tager 5 minutter. 


Start gerne med ikke særlig rent hår. Hvis du har vasket håret samme dag kan du evt. bruge lidt tørshampoo eller tekstur-spray for at gøre dit hår lidt nemmere at arbejde med. Mit udgangspunkt var 3-dags hår* med tørshampoo i.

*Hvor tit vasker du hår? Jeg vasker det ca. hver 4. dag og holder olieringen i skak med tørshampoo indtil da, hvilket gør at mit hår ikke bliver særlig slidt. Synes du, det er ulækkert? Jeg håber vi kan være venner alligevel.



Jeg starter altid med at toupere håret lidt, for at få lidt fylde.


Tænk ikke over at det ser tosset ud, det skal helst ligne starten på en dårlig hanekam.


Brug en kam til at glatte det øverste lag hår ud, uden at rede alle knuderne ud, så du bibeholder det meste af fylden bagtil. Er jeg den eneste der får associationer til sange om store bagpartier af den sidste del af den sætning? I like big butts, and I cannot lie...


Herefter deler du håret i to dele. Du behøver ikke bekymre dig om en flot og sirlig skilning, man ser den alligevel ikke når frisuren er færdig.


Flet håret i to fletninger. 



Hvis du nu føler dig lidt som Pippi Langstrømpe kan du evt. bare droppe de sidste par trin og sige at du er færdig. Hvis ikke, så fortsæt lidt endnu - vi er næsten færdige!


Tag den ene fletning og læg den på tværs af dit baghoved. Sæt den fast med en hårnål.


Tag den anden fletning og læg den henover den anden fletning.


Tag enden på den anden fletning og læg den ned under den første fletning, så den første fletning skjuler elastikken og enden på den anden fletning.


Sæt den anden fletning fast med en hårnål inde bagved den første fletning.


Nu hvor dine fletninger sidder fast, mangler du bare at finpudse. Tag løse hår og ender og sæt fast med hårnåle. 



Ta daa! Så er du allerede færdig. Afslut evt. med en omgang hårspray, hvis du vil være sikker på at håret bliver hvor det skal. 





Det er lige før jeg glemmer, at jeg ikke kan lave et knold *snøft* når jeg har denne frisure at trøste mig med.

// Lea



0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.