onsdag den 8. april 2015

Opskrift: Quesadillas med broccoli og avocado


Når jeg laver madplan, synes jeg altid det er sværest at finde på retter til hverdagene midt i ugen - tirsdag, onsdag og torsdag. Jeg har altid en idé til at starte ud på om mandagen, og så planlægger jeg de måltider der tager længst tid eller som jeg glæder mig mest til i weekenden, fx hjemmelavet pizza. Men tirsdag, onsdag og torsdag er lidt mere tricky. Det skal være retter der ikke tager evigheder at lave, men de skal stadig smage godt. Her kommer quesadillas ind, for ikke nok med at de er hurtige at lave, så smager de også virkelig godt.
Og så kan man jo spise dem til frokost, som et mellemmåltid eller som tilbehør til sin aftensmad. Jeg lavede en helt simpel version med avocado og broccoli, men man kan sagtens putte andet fyld eller en rest kyllingestrimler i. Til 2 quesadillas brugte jeg:
  • 2 fuldkornstortilla
  • 6 buketter broccoli
  • 1 moden avocado
  • revet ost
Start med at skære din broccoli og avocado i lidt flade, aflange stykker, så de ikke stikker for meget op. Placér din tortilla på panden, skru op på medium varme og læg halvdelen af dine grøntsager på halvdelen af din tortilla. Dæk dem med revet ost og fold din tortilla over. 






Steg den 3-4 minutter på hver side, indtil din tortilla er gylden og sprød, og osten er smeltet. Servér mens den stadig er varm. Gentag med tortilla nr. 2. 




Nyd den!

// Lea 



0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.