onsdag den 4. marts 2015

Mit 2014 i billeder - nu i notesbog


Jeg er nok ikke den eneste der tager billeder af alle mulige ting. Kameraet i min telefon er ikke super godt, men det bliver alligevel flittigt brugt, når jeg ikke har mit spejlrefleks med på farten, og specielt når jeg printer de små mini billeder kan man ikke så godt se, at de ikke er den bedste kvalitet. 
I starten af året skrev jeg lidt om nogle af de billeder jeg havde tager i årets løb i 2014, og at jeg endnu ikke havde fundet ud af hvad jeg skulle bruge dem til. Den anden dag da jeg gik en tur igennem Søstrene Grene fik jeg en idé...
Jeg faldt over notesbogen med det sorte omslag, hvor der står Journal på. Den er rigtig fin, og sektionerne i notesbogen skifter mellem lyse og sorte sider, og det tænkte jeg kunne være en rigtig fin afveksling.

Jeg ville gerne have at der i notesbogen, var en tidslinje over hele året, og at jeg der kunne sætte de datoer, begivenheder, billeder, billetter, klistermærker, invitationer eller andet sjovt ind på linjen. 

For at få et overblik bredte jeg de billeder jeg allerede havde printet ud på sofabordet. Sammen med billetter til rundetårn og biografen, for at danne mig en tidslinje. Der var så mange begivenheder og arrangementer jeg gerne ville have med, at jeg blev nødt til at finde en blok linjeret papir frem for at lave en kronologisk liste. OG det var vist meget godt, for det endte med at komme flere ting til efter at jeg havde lavet listen færdig. (Det kan i den situation være en god ide kun at skrive på hveranden linje ;) )


Da listen var færdig begyndte jeg at tjekke billederne igennem, og se hvilke billeder jeg manglede og dermed skulle have printet. Jeg benyttede lejligheden til at printe nogle lidt større billeder også nu hvor jeg var igang. Bare for lige at have lidt variation og ikke kun alle de små micro billeder, selvom jeg er ret begejstret for dem. Man kan fint se motiverne, og man kan have mange billeder fra forskellige arrangementer med, uden man fylder notesbogen med det samme, og der dermed kun kan være en ting på hver side. 

Efter de sidste billeder var blevet printet, blev de klippet/skåret til, og lagt i bunker efter de forskellige begivenheder på min liste. Hermed fik jeg et overblik over hvor mange begivenheder der kunne komme på hver side, uden det bliver alt for poppet.

Udover billederne der knytter sig til en begivenhed har jeg også nogle forskellige andre billeder, jeg tænker at jeg vil plotte ind hist og her..


Som i måske godt kan fornemme er det et større projekt, og når jeg har fået styr på 2014, bør jeg nok allerede begynde at lave listen for 2015, så jeg ikke skal til at tjekke den ene og anden kalender, og datoen på forskellige fotoalbums på computeren for at danne mig et overblik. Planen er nemlig helt klart at jeg vil fortsætte med at lave videre på bogen, der er ihvertfald sider nok endnu. Jeg kommer i hvert fald ikke til at overskride den første grænse mellem de lyse og de sorte sider.

Jeg håber i kan fornemme, hvordan min foto-journal kommer til at se ud. Måske i får endnu et kig ind i den en anden gang :)
/ Ann




0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.