mandag den 2. februar 2015

DIY: Hæklet gravhund


I min omgangskreds er der pt babyboom. Jeg har rigtig mange vennepar, der har fået baby inden for det sidste år, og det lader ikke til at graviditetsannonceringerne er på vej til at stoppe inden for den nærmeste fremtid. Til en af disse søde, små babyer der er kommet til verden, hæklede jeg en lille gravhund. 


Opskriften er fra Maja Hansens bog "Flere Hæklede Dyr", som er en 2'er til "Hæklede Dyr". 


Bogen er rigtig simpel og lige til at gå til. Hvis man ikke lige kan huske hvad en fastmaske eller en magisk ring er (den lærte jeg fx af bogen), så står der forklaringer i starten af bogen. 




Jeg puttede en bjælde i hovedet, så den ud over at være blød og god at holde i, også laver en lille lyd når man ryster den. Næsen skulle egentlig være hæklet og syet på, men jeg var bange for at den lille fyr ville kunne rykke den af og sluge den, så jeg broderede en lille næse på i stedet. Af samme årsag limede jeg ikke filtøjne på. Hvis man er god til at brodere (og har tid og tålmodighed til det) kunne man også brodere øjne på. 




Derudover hæklede jeg den med en lidt større hæklenål end foreslået i bogen, så den blev lidt større og løsere i det. Det er smag og behag hvordan man gerne vil have udseendet.



 Hvordan har du det med hjemmelavede gaver? Jeg synes de er rigtig hyggelige, især hvis de er lidt personlige. Den lille hæklede hund her ligner for eksempel min gravhund rigtig meget, så jeg håber at familien der har modtaget den tænker på mig hver gang de ser den.

// Lea

0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.