onsdag den 24. september 2014

IKEA trend event: Indretningsinspiration


I søndags var Ann og jeg i IKEA til trend event. Jeg var blevet inviteret til eventet, fordi jeg er family member, og da jeg så at beskrivelsen af arrangementet indeholdt ordene "gratis", "snacks" og "goodie bags" var jeg ret hurtig til at bestille et par pladser. Selvom vi ikke helt vidste hvad det gik ud på, tog det heller ikke lang tid at overbevise Ann om at vi skulle afsted. 



Arrangementet var 1 times oplæg af designer og stylist, Laura Scheuer Trøstrup, og Susanne Kristensen, som de sidste 20 år har beskæftiget sig med indretning, hvor de sidste 7 år har været hos IKEA. De to skønne kvinder guidede os på 1 time igennem idéer, inspiration og opsange om boligindretning, hvor alt er tilladt, men noget er bedre end andet.


Det der fyldte mest var idéen om et personligt hjem, bl.a. ved at indrette med zoner rundt omkring i hjemmet. Lige meget hvem vi er - om vi er børnefamilie, single, par eller bofæller - handler det om at kreere det hele hjem. Vores hjem er blevet samlingspunkt for alt, og skal derfor også have rigtig mange forskellige funktioner. Ikke nok med at vi skal kunne være i hjemmet og slappe af, så er der i dag også rigtig mange der nogle gange arbejder hjemmefra, vi har hobbies der fylder og måske dyrker vi også sport i hjemmet. Derudover skulle der jo også gerne være plads til at invitere venner og familie på besøg, og måske endda på overnatning. 

Alle disse funktioner kræver forskellige ting af vores indretning, og det giver derfor god mening at indrette hjemmet i zoner i stedet for rum. Dette gøres bl.a. ved at et rum kan have flere forskellige funktioner - et gæsteværelse kan fungere som hobbyrum, kontor eller legerum for børnene, når der ikke er overnattende gæster, eller der kan være et skrivebord i stuen hvor der er plads til at kunne arbejde med et projekt, uden at skulle rydde det væk hver gang der er spisetid. Dette gør, at der ikke er så meget spildplads i hjemmet. Måske er det fordi vi begge bor i lejlighed, og derfor ikke har særlig mange rum, men både Ann og jeg kunne nikke genkendende til vigtigheden af at indrette i zoner, for at få det optimale ud af pladsen. 


Når vi indretter vores hjem i zoner bliver det også nemmere at forholde sig til rod. Jeg ved ikke med jer, men jeg kan godt være lidt af et rodehoved, især fordi jeg tit har gang i 7 projekter ad gangen. Fordi at især vores stue er indrettet i zoner, gør dette at jeg kan have gang i flere forskellige projekter, uden at hele stuen virker rodet. Det er mega smart, og giver også min mere perfektionistiske bedre halvdel mere mental ro, på trods af rodet. 


Oplægget sluttede af med snacks, i form af kyllingesandwiches, kanelbullar (selvfølgelig!), mere kaffe og te, og en goodie bag. Og selvom oplægget var rigtig godt, så var det især kanelbullarne og min goodie bag der gav mig optur på over eventet. Fordi sådan er jeg. Kage og gaver gør mig glad. 

Det er fysisk umuligt at smile mere over en kanelbullar end jeg gør her!

Vi var så spændte på at komme hjem og åbne vores goodie bags, 
og de skuffede ikke!


Vores goodie bags indeholdt et stort badehåndklæde, en notesbog (HURRA!),
en kop, et gavekort til kaffe og kage i IKEAs restaurant samt det net tingene var i.

Eftermiddagen var hyggelig, inspirerende og ganske relevant. Det er det første event jeg har været til i IKEA, men jeg blev ganske positivt overrasket, og hvis et sådant tilbud kommer igen kunne jeg sagtens finde på at tage afsted. Har du været til event i IKEA før, eller kunne du finde på det?

// Lea


0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.