mandag den 15. september 2014

DIY: Design dine egne notesbøger



Jeg har en svaghed for notesbøger. Jeg tror jeg har i omegnen af 10 notesbøger pt, og alle bliver brugt i et eller andet omfang. Jeg har én der bor i min håndtaske, hvis jeg tilfældigvis skulle få brug for at skrive noget ned på farten. Jeg har en anden der bor på mit klaver, hvor jeg kan skrive musikrelaterede noter.
Derudover har jeg altid en ekstra liggende i stuen - man ved jo aldrig. Dertil kommer de fire der bor på mit skrivebord som bruges til forskellige ting - alt fra gaver til andre til planlægning af arrangementer og events. Jeg bruger notesfunktionen på min mobil rigtig meget, men den kommer aldrig til 100% at erstatte mine fysiske notesbøger.

For lidt tid siden faldt jeg over nogle skønne, lysebrune notesbøger i Tiger, og jeg kom selvfølgelig liiiiige til at putte dem med i kurven. De var oplagte til at dekorere lidt selv. 

Jeg brugte forskellige materialer jeg havde liggende allerede. Der er ingen rigtig eller forkert måde at gøre det på, så tag et kig rundt og se hvilke materialer du har liggende og kan bruge, eller brug mine notesbøger som inspiration.

Jeg brugte:
washi tape
dymo
blyant + viskelæder
slettelak


Den første af de to notesbøger tænkte jeg, at jeg ville bruge som rejsedagbog i fremtiden, så derfor lod jeg dette tema inspirere designet. Jeg tegnede en flyvemaskine og nogle skyer med kuglepen, og tegnede derefter over med en slettelak. Jeg tegnede over med slettelakken to gange, for at være sikker på at blyantstregen ikke skinnede igennem. Da slettelakken var tør, viskede jeg de resterende blyantstreger ud.




For at give den et ekstra pift klistrede jeg et af mine yndlingscitater udenpå. Det er fra sangen Moon River, sunget af Frank Sinatra, hvor han synger, "There's such a lot of world to see". Citatet lavede jeg med en retro OH MY Motex handheld embossing label maker, hvilket blot er et fancy for en gammeldags dymo. Jeg købte min på førnævnte link, men jeg har set dem flere steder på nettet. 


Jeg vil foreslå, at du printer alle ordene ud og lægger til rette som du har tænkt dig det skal se ud, inden du klistrer dem fast. Så er du sikker på det passer sammen og kommer til at ligge lige.


Den anden notesbog måtte godt være lidt mere farverig. Jeg dekorerede den med diverse ruller washi tape. De ruller washi tape jeg brugte her købte jeg på en ferie til Singapore, men man kan sagtens finde washi tape i butikkerne herhjemme eller også i stor stil på nettet. 


Igen brugte jeg min dymo til at lave en titel på bogen, men brugte den lysegrønne tape i stedet for den gule. 



Projektet her tog ikke lang tid at udføre, og fordi jeg kun brugte ting jeg havde i forvejen kostede det kun de 20 kr jeg gav for notesbøgerne.


Et dejligt nemt, og billigt, projekt, som kan personliggøres helt som man vil. Så er det jo bare at komme i gang.


God mandag!

// Lea


0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.