onsdag den 17. september 2014

DIY: Strikkede grydelapper




Jeg er ikke ret god til varme ting, og slet ikke til at tage varme ting ud af ovnen. (Altså kun i det øjeblik det skal ud, jeg kan for det meste godt lide de ting der ér i ovnen.) Det er specielt et problem, når jeg besøger min kæreste, som ikke har nogle grydelapper og bare bruger et halvvådt viskestykke. Så jeg besluttede mig for, at bruge noget stofgarn jeg har haft liggende i langtid, til at lave et par gode tykke grydelapper, jeg kan bruge, når jeg er derude. 


Jeg slog 20 masker op på en pind 8 (det var de største jeg havde, men man kan sagtens bruge str. 10 også) og strikkede ret indtil den var helt kvadratisk, ca. 21x21 cm. Luk af og hækl 8 luftmasker, så de bliver til en løkke, til at hænge dem op i. Så er det bare at lave en makker.






Wupti, så er det bare at komme i gang med at kokkerere.


// Ann

0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.