fredag den 13. maj 2016

DIY: Scrapbook album


Jeg har næsten altid min mobil på mig, men udover sms'er bruger jeg den faktisk ikke meget som en telefon. Det jeg bruger den mest til er som mini-computer til facebook, twitter, instagram og snapchat, og så til kamera. Jeg har altid virkelig mange billeder på min mobil, men desværre kommer de sjældent videre. Kender du det? Til sidst bliver de bare smidt over på den eksterne harddisk, og så bliver de egentlig ret hurtigt glemt.


For lidt tid siden fik jeg fremkaldt en bunke billeder fra min mobil, og ville gerne have dem i et album - men der er jo ingen albums der passer i den billedstørrelse! Og hvis der er, er de hundedyre. Desuden var nogle af billederne taget fra instagram, og var derfor firkantede, mens andre bare var taget fra mobilen, og var rektangulære. Så lige meget hvad var der ikke noget album der passede - så jeg lavede da bare et selv. Jeg købte en A4 notesbog i Søstrene Grene, fandt lidt forskelligt scrapbook gejl frem (købt for lang tid siden i Søstrene Grene) og fandt lagde alt mit masking tape klar til brug. Til sidst pyntede jeg med lidt klistermærker, og det var det!








Det eneste man skal passe på med, er at putte for mange billeder på hver side, da papiret ikke er beregnet til den tyngde og derfor kan gå lidt i stykker. 2-3 billeder på hver side passede meget fint. 

Har du billeder du skal have fremkaldt og sæt i album? Selvom instagram er fantastisk, så er det nu også rart at have billederne fysisk og ikke kun digitalt.

// Lea


0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.